Bloggintresserade

onsdag 5 mars 2014

Onsdagstemat är "Uteliv"

Hej alla i utelivet!

 Inte vet jag men här är det inte så speciellt mycket uteliv Jag saknar solen som bara den. Kanske i dag, hoppet är stort, det fanns en sol på kartan i närheten av Jönköping i alla fall.



Här har vi ett gäng som verkligen lever ett uteliv.


Hela vintern och sommaren står de här. De har stått här i många år. Sedan 1972

En skulpturgrupp som gjordes samtidigt som Mäster Olof uppfördes på Dramatiska teatern i Stockholm. Skulpturerna är utförda av Björn Marklund.




Mitt bidrag till Onsdagstemat Uteliv 
Är du nyfiken på mer uteliv då går du in där och kikar.  
Ha en fin mitt i veckan dag
kram Meta

8 kommentarer:

Scaniatjejen sa...

Kul tolkning! Det är ett rätt hårt uteliv dina figurer lever, tänk vad de får stå ut med.=)

Cecilia Artista sa...

Läcker skulpturgrupp!

Ingrid sa...

Så fina de är, även om de inte är direkt vackra. ;)
Ha en fin fortsättning på dagen!

Violen sa...

Härliga skulpturer! Tur att de är robusta så att de står ut med alla påfrestningar ute i det fria!
Ha det bra!

Freja sa...

Vilka läckra utelivstyper!

Lajsas Fotografi sa...

Fina skulpturer du hade hittat =)

Anni sa...

Vilken rolig skulptur - där finns ju massor att titta på!

Anonym sa...

Vilka roliga filurer, de missade jag totalt när jag huserade i Jönköping. Ha det gott!