Bloggintresserade

lördag 21 mars 2015

Fototrissen Nostalgi.

Hej på er där ute!

Fototrissen idag handlar om nostalgi. Den känslan finns det massor av det när man är till åren kommen son en annan är.
 
Min lilla cykel när jag var liten, de minns ni väl????



Vi gjorde möbler av trådrullar.

 



Rälsbussen som gick över land och rike. Den har jag åkt många gånger.








Det var mitt bidrag denna lördagen i  Fototrissen och nostalgi. 
Det är bara att kika in så får du fler nostalgitrippar.
Ha en fin och skön helg
Kram Meta

8 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Otroligt. Gjorde ni möbler av trådrullar? Vilken kreativitet. Och trehjulingen är ju bara för underbar.
Härlig triss.

cissi sa...

Så kul att du har trehjulingen kvar! Och rälsbuss har jag åkt många gånger, betydligt mysigare än dagens snabbtåg!
Ha en skön fortsättning på helgen!

kariogjon sa...

Va bra att du har tagit vara på din gamla cykel så du kunde trissa den! Kram. Kari

Barbro S sa...

Jättefina bilder på dina gamla minnen. Min cykel finns inte kvar men den såg lite annorlunda ut. Rälsbussen minns jag däremot tydligt:).

Eva Trillian sa...

Gammalt, som nytt, kan väcka nostalgi :) Fina bilder!

Vi i Kasperian sa...

Hyllan!! Trådrullarna - så fantastiskt både snyggt och kreativt.
Och tänk när rullarna var av trä! Jag minns.
Däremot kan jag inte minnas att jag nånsin sett en sådan där fin cykel. :)
Berit E

Margaretha sa...

Vad fint. Cykeln var ju fantastisk. Och att man kunde göra möbler av trådrullar hade jag ingen aning om. Möjligen att jag gjorde det till mitt hemsnickrade dockskåp. Här köptes inget i onödan.
Mycket man får lära sig när man har Triss.
Hälsningar

Per-Anders sa...

Fina bilder. Cykeln på första bilden ser riktigt cool ut. Fast jag undrar om inte rälsbussen är en miniatyr?