Bloggintresserade

tisdag 24 mars 2015

Tisdagstemat är putsa.

Hej alla där ute!

Tisdag betyder ännu ett tema och idag är det Putsa som det handlar om.


Det här skåpet är nu målat i ljusa färger.





För att kunna måla det måste jag putsa och slipa med olika saker för att färgen skall fastna.
Eftersom skivan hade fläckar av stearin fick jag ta fram strykjärnet och pressa bort det feta. Precis som jag gör med textilier som har stearinfläckar.Det gäller att putsa för att det skall bli fint slutresultat.


Det här är mitt bidrag till Tisdagstemat putsad   
Kikar du in där får du se fler som har putsat
Ha en fin tisdag önskar Meta

7 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Bra tolkat :)

amo sin blogg sa...

Mykje jobb !
Fint skap.

Monica o Jacob sa...

Mycket jobb hoppas resultatet blir till belåtenhet:)

Annemor sa...

der er mye arbeid i forkant av om-maling.Men lekkert tror jeg det blir.
Ha en deilig dag.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2015/03/24/nyklippet-i-dag/

Paula i pörtet sa...

Ärlig måste jag säga att jag tycker originalet var väldigt vackert, blankt och nyputsat. Ådringen är så vacker

Anonym sa...

Man måste ha tålamod för det jobbet. Fint skåp!

Marja sa...

Ja, det blir bra om man putsar ordentligt, fast jag vill ju se det färdiga resultatet. :)