Bloggintresserade

onsdag 30 september 2015

Trädgårdsfärg hos Maribell

Hej vänner!
 Ja nu sätter vi igång igen med lite fotoutmaningar hösten kliver på med stora steg
Blomsterfärger har Maribels Garden tagit över efter Charlotta. Det ska bli kul att få sätta igång igen.

Idag är det färgen Lime. 

Det är en färg som inte det finns så mycket av hos mig. Jag gillar den så inte vet jag varför det blivit så.
Här är i alla fall några växter som jag har: 
 
I växthuset står en alldeles ny Pelargon med Limegröna blad


 

I en rabatt har jag några limegröna
Blad på alunroten.








I mitt kryddland finns en timjan som är från Syrien. Har fått den av en bekant. Den smakar mycket mer än vår vanliga timjan här. och den har limegrön färg i sina blad.

Mitt på sommaren blommar en så jättestor buske av Stjärnklockan Den har också lime grön till namnet.





Det var mitt bidrag denna gång. Hoppas att många hittar hit och att vi får lika trevligt som förr. Det tar kanske några gånger innan det blir så.Vi är lite tröga i starten på hösten med inne göra. 
Kika in till Maribels Garden så hittar du säkert många fler i lime färg
Önskar er alla en skön mitt i veckan
kram Meta

3 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Meta!
Det var fina limefärgade växter hos dig. Har en alunrot själv, men den glömde jag bort.
För min del går det bra med söndag, har inte bestämt dag.
Tänkte att jag skulle få förslag.
Ha det fint!
Marika

Rost och rädisor sa...

*Fina limefärgade växter du har. De piggar upp.
Ha det så gott
Anette

Charlotta sa...

Dina limefärgade alunrotsblad var verkligen inspirerande. Såna vill jag också ha. Och egentligen är det inget som hindrar mer än att få "tummen ur" för alunrot är en växt som trivs väldigt bra hos mig.

Jag hoppas också att många hoppar på Trädgårdsfärger nu när Marika tagit över. Det är så mysigt och inspirerande att kika runt hos andra.

Ha det gott i den färgrika hösten. ♥